Vårt syfte

Vi lever i en tid av överflöd. Det är produkter och information överallt.

Att vi har så enkel tillgång till detta överflöd är både positivt och negativt. Fördelen är att vi ta kan ta del av fler infallsvinklar, informationer, åsikter och perspektiv.

Det leder även till större konkurrens mellan företag, där det breda utbudet, i många fall, leder till billigare och bättre produkter.

Problemet är att det kan bli för mycket. Man vet inte vart man ska titta, vem man kan lita på eller vad som är bäst. Det finns mycket desinformation på Internet som kan förvirra och vilseleda.

Även om man är kunnig, så kan det vara svårt och tidskrävande att välja mellan 20 olika produkter. Man vill gärna inte missa någonting och verkligen få det bästa för pengarna.

Det har gjorts studier där folk fått mellan 3 olika glassar och den andra gruppen fått välja mellan 23 olika glassar. Den sistnämnda gruppen var mer missnöjda och hade mer ångest inför sitt köp.

Vårt mål är att koncentrera det här överflödet av information och produkter. Att göra allt mer komplett, lättsmält och förståeligt. Så att du inte behöver spendera timmar eller dagar på att göra research, utan du får allt presenterat i en artikel.

Hur vi testar produkter

Våra recensioner följer ett strikt system. Genom att följa den här processen, kan vi erbjuda regelbundna och pålitliga resultat som hjälper dig som läsare.

Varenda test är däremot inte identiskt. Ibland har vi tillgång till produkterna och kan testa dem över en längre tid. Ibland har vi tillgång till produkterna endast en kortare tid. Andra gånger har vi inte produkterna i hand, och måste därför förlita oss på research.

Vår process ser ut så här:

Identifiera produkter. I den här inledande delen går vi igenom forum, videos, butiker, recensioner och kontakter för att hitta de populäraste produkterna.

Testa produkterna. Vi provar och granskar sedan varje enskild produkt. Vare sig det innebär att vi fysiskt testar dem, eller går igenom andras recensioner eller kontaktar folk som äger produkten. Det händer även att vi bjuder in gästskribenter som äger en viss produkt, för att hjälpa oss att utvärdera den.

Research. Vi gör nu en djupgående analys över hela Internet för att se vad andra konsumenter tycker om respektive produkt. Vi går igenom forum, recensioner, tester och videos för att se vad andra tycker. Vi samlar in information från hela världen på alla möjliga språk.

Om någon recenserat en produkt på spanska, så översätter vi recensionen för att se vad personen tycker och tänker om modellen. Språk är inget hinder i vår research.

Rangordna alla produkter. Vid det här skedet har vi en klar bild över alla produkter. Vissa presterar bra och i majoriteten av fallen finns det ett par produkter som helt enkelt inte håller måttet.

Oavsett popularitet, så tar vi bort de produkterna från listan. Om vi inte anser produkten vara bra kommer vi inte att rekommendera den.

Recensera produkterna. Nu för vi samman våra erfarenheter och tankar med utomstående konsumenters tankar och erfarenheter. Vi sammanfattar den generella uppfattningen av produkten och listar alla fördelar och nackdelar.

Vilka är de utomstående konsumenterna

En viktig poäng i vår test-process är att vi inte enbart förlitar oss på våra egna erfarenheter och smaker – utan att vi också tar del av andras åsikter.

Det slutgiltiga resultatet i varje test och recension, är en sammanfattning av våra egna erfarenheter och utomstående skribenters erfarenheter. På så sätt kan du få en så bred och genuin bild av respektive produkt.

Vi har genom åren gått igenom tusentals, om inte miljontals av sidor, när vi efterforskat produkter. Vi går igenom allt från foruminlägg, recensioner i butiker, Youtube-videos och tester.

Majoriteten av recensionerna vi hittar kommer från Amazon.com, Svensktkosttillskott, Gymgrossisten, Businessinsider, bodybuilding.com och menshealth.com.

Vi är opartiska

Integritet är väldigt viktigt för oss på Fitnesshuset. Om vi anser en produkt vara undermålig kommer vi helt enkelt inte rekommendera den.

Vi rekommenderar endast produkter som vi tror på.

Ibland händer det att vi använder länkar till butiker som ger oss provision om du skulle köpa någonting. Detta påverkar däremot inte innehållet på vår sida och det påverkar heller inte ditt köp på något sätt.

Den här provisionen används för att vi ska kunna genomföra tester, köpa produkter och driva Fitnesshuset. Det är tyvärr inte billigt att testa träningsutrustning och kosttillskott, heller inte att driva en så stor sida som denna. Därför har vi valt att använda oss av den här typen av inkomstkälla.

Alternativet skulle vara att använda oss av reklam, men det är i många fall påträngande och förstör din upplevelse som läsare på sidan. Vi vill att Fitnesshuset ska vara enkelt och lättillgängligt.